ŠÍRENÉ INFORMÁCIE O ZDANENÍ BRATISLAVČANOV SÚ HOAX A ANTIKAMPAŇ

Informácie, ktoré sa šíria internetom, že plánujem zdaniť Bratislavčanov stovkami eur sú hoax a antikampaň konkurencie voči mne a môjmu tímu. Chcem vás uistiť, že naozaj neplánujem zvýšiť daň z nehnuteľnosti o 100% a ani spoplatniť všetkým Bratislavčanom autá.

Začnem parkovaním. Rezidenčné parkovanie sa nebude týkať plošne celej Bratislavy, ale len zón, kde je reálny problém s parkovaním. Spoplatniť parkovanie na prázdnej alebo poloprázdnej ulici by bolo zlodejstvo. Regulovať chceme len parkovanie v zónach, kde prichádza parkovať veľa áut a rezidenti už prakticky nemajú kde zaparkovať. Podľa našich odhadov sa to môže týkať 1/6 až 1/5 parkujúcich áut. Sumy, ktoré sa šíria internetom, sú síce uvedené v Pláne Bratislava, ale vôbec nesedí popis k nim. Napríklad v cene za rezidenčné parkovanie pre prvé auto je zarátaná aj bezplatná ročná električenka v hodnote 199 eur (tú navrhujeme znížiť zo súčasných 264 eur) a ďalšie benefity a cena za druhé auto nie je vôbec cena za druhé auto v domácnosti, ale cena za druhé auto toho istého majiteľa. Keď z tých 299 eur odrátate cenu ročnej električenky vo výške 199 eur, zostane 100 eur, čo je v prepočte cca 8 eur za parkovanie na mesiac. Ak by sme zostali pri súčasnej cene električenky, boli by to dokonca len 3 eurá na mesiac. Plán Bratislava písali odborníci, nie politici a preto nenavrhovali politicky priechodné riešenia, ale najúčinnejšie riešenia na daný problém. To je zmysel práce odborníkov.

Rozhodnutie o výške parkovného však bude rozhodnutím poslancov mestského zastupiteľstva a my budeme spolu s nimi hľadať takú výšku, ktorá bude akceptovateľná pre nich, pre Bratislavčanov a zároveň bude ešte dostatočne motivujúca, aby vyriešila problém. Rád budem diskutovať aj o akomkoľvek inom návrhu parkovacej politiky, problém ale je, že doteraz iný návrh, resp. iný spôsob jej riešenia nikto nepredložil. Jediný existujúci návrh pripravil primátor Nesrovnal a tak, ako ho za mnohé iné veci kritizujem, s týmto jeho návrhom v princípe súhlasím. Ak by totiž všetci dnes parkujúci dostali rezidenčné kartičky zadarmo, nič by sa s parkovaním nezmenilo a všetci by sme rovnako krúžili po uliciach hľadajúc parkovacie miesto, len by sme mali za sklom auta kartičku. Rezidenčné parkovanie už funguje v Starom Meste aj v prakticky každom väčšom okresnom meste na Slovensku, to nie je žiadne nóvum ale nevyhnutnosť na zvyšujúci sa počet áut v mestách.

Čo sa týka dane z nehnuteľnosti, tak jej výška je na úrovni niekoľkých desiatok eur za štandardný byt, čo aj v porovnaní s inými mestami nie je vysoká suma. O jej výške nerozhoduje primátor, ale mestskí poslanci. V Pláne Bratislava túto daň odborníci identifikovali ako jeden z možných zvýšených zdrojov príjmov mesta (Bratislave na normálne, rozvojové fungovanie chýba asi 100 mil. eur), ku ktorému by ale mohlo prísť len za nasledujúcej podmienky: mesto dokáže transparentne odkomunikovať projekt alebo projekty, ktoré by sa zo zvýšenej dane financovali, zverejnilo by tento zámer na svojom webe aj s pravidelným odpočtom ich plnenia. Pokiaľ by na tento zámer dokázalo mesto získať podporu poslancov mestského zastupiteľstva a aj Bratislavčanov, dalo by sa o zvýšení dane uvažovať, inak určite nie. Mrzí ma, že sa v kampani na primátora namiesto predkladania riešení a diskusie o nich, niekto schyľuje k metódam ohovaránia a podsúvania hoaxov, ako aj v tomto prípade.

question Zostaňme v kontakte Odoberajte novinky question Opýtajte sa ma

Opýtajte sa ma

Ak máte konkrétnu otázku,
nebojte sa ma opýtať:

Zostaňme v kontakte

Nechajte mi svoju mailovú adresu a ja vám budem posielať dôležité novinky o Bratislave a našom tíme.