Volebná kampaň má byť samozrejme o riešeniach a návodoch pre lepšie mesto, ktoré máme v Pláne Bratislava. Ale nie len o tom, chceli sme aj ukázať miesta, pre ktoré máme toto mesto tak veľmi radi. Nájdete ich v mojom sprievodcovi Matúša Valla Bratislavou. Z neho pre vás vyberám pekné miesta, dnes z pokladu Bratislavy, Malých Karpát. Či už idete bicyklom, cestným, či horským alebo pešo v Malých Karpatoch si viete naplánovať krásny výlet. Ochrane Malých Karpát sa v Teame Vallo venuje @Jakub Mrva

Cyklovýlet zo Železnej studienky na Peknú cestu

Trasa začína pod Červeným mostom na Ceste Mládeže a má cca 13km. Pokračuje údolím Vydrice okolo štyroch vodných nádrží a postupne ďalej do Malých Karpát. Cestou obchádzate množstvo drevených altánkov a lavičiek, kde si môžete sadnúť a príjemne oddychnúť. Údolie Vydrice si svoje meno nesie ešte z čias, keď v týchto vodách žili vodné vydry. Vodné nádrže, ktoré budete obchádzať tu postavili miestni mlynári v 18. storočí, ktorí tu mali viacero mlynov. Z tých čias pochádza aj budova mlynu, ktorá je v dobrom stave a určite ju zbadáte po pravej strany cesty.

Ako budete pokračovať ďalej údolím, čaká vás príjemná cesta v krásnom prostredí. Trasa je vhodná pre horských aj cestných cyklistov. Po chvíli sa pripojíte na trasu s modrou značkou až dôjdete na rázcestie Spariská. Cestou vás čakajú dve trošku ostrejšie stúpania, ale nič čo by sa nedalo zvládnuť aj na city bajku. Z tohto rázcestia môžete pokračovať ďalej po červenej na Biely Kríž, stále po pomerne dobrej asfaltovej ceste.

Ak už máte dosť a máte chuť na dobý burčiak alebo langoš, pokračujte ďalej po modrej. Čaká vás príjemný zjazd, počas ktorého si dávajte prosím pozor, až dôjdete na Peknú cestu. Po tejto trase je skvelá krčmička Šínweg – povinná zastávka.

Vydrica. Jej povodie je plné života, nádherných prírodných zákutí a oddychových miest. Rozsiahla časť povodia Vydrice a okolitých lesov je v našom návrhu v zóne bez ťažby dreva, zbytočnej výstavby a pohybu motorových vozidiel. Toto územie si zaslúži ochranu. (foto: Jakub Mrva)

Šínweg na peknej ceste

Krčma s krásnou záhradou na Peknej ceste. Majú neodolateľné domáce jedlo, skvelé langoše a od minulého týždňa už aj burčiak. Otvorení sú celý rok, takže vás prichýlia aj keď sa budete vracať z Malých Karpát pomedzi zasnežené vinohrady.

Šínweg, zdroj: Facebook

Pešo z Nového Mesta až na Kamzík

Trasa sa začína na električkovej zastávke Riazanská a má 3,8km. Vyrazte po modrej turistickej značke smerom na Kamzík. Odmenou za prekonanie prvého stúpania je chata Ahoj. Pokračovaním po modrej sa dostanete až hore na Kamzík. Ak sa vám nechce ísť naspäť po tej istej trase, rovnako ako mne, odporúčam pokračovať ďalej po modrej až k zastávke Národný onkologický ústav, od ktorého sa 209kou dostanete späť do mesta.

Foto: Jakub Mrva

Chata Ahoj

Rovnaké meno nesie aj štvrť v tejto časti Karpát. Názov je ale príznačný. Príjemná obsluha vás v rodinnej atmosfére pohostí jelením guľášom, ktorý môžete zapiť kofolou.  Ideálne miesto na prestávku a načerpanie síl. Zoberte aj deti. Tie určite poteší pohľad na miestne hospodárstvo so zvieratami. Užijete si tiež super výhľad na Bratislavu.

Chata Ahoj, zdroj: Facebook

Odporúča Matúš Vallo, kandidát na primátora Bratislavy.

Páčil sa Vám tento článok?